Vind het juiste product
Populaire zoektermen
Populaire producten
Scroll verder
Terug naar boven
Eenvoudige navigatie
Al onze productcategorieën en andere functies zijn te allen tijde slechts een klik verwijderd.

FLATCUBES IN GEBRUIK OP GAMESCOM: EEN KLEINE, PRAKTISCHE TOEVOEGING AAN DE BEURSSTAND

Gamescom is niet voor niets een van de interessantste en grootste beurzen van dit land. Het hoge aantal bezoekers in combinatie met de al jaren bestaande status van grootste computer- en videogamebeurs ter wereld is een niet te onderschatten garantie voor succes. De druk op de exposanten is navenant groot; niemand wil verdwalen in de massa of zijn eigen fans teleurstellen met de gepresenteerde inhoud – het is tenslotte een wereldwijde miljardenbusiness met veel concurrentie en nog creatievere reacties van andere bedrijven. Hoewel de focus hier natuurlijk lag op de inhoud van de presentaties en de inhoud die de producenten presenteerden, is een blik op de beursstands vooral interessant voor experts.

Producten van BAS-Innovation waren ook vertegenwoordigd, want onze praktische en reclamevlakke kubussen werden bijvoorbeeld gebruikt en konden stands van toegevoegde waarde voorzien.

GAMESCOM WAS OOK IN 2019 OVER DE HELE LINIE EEN SUCCES

Met zo’n 373.000 bezoekers verspreid over de beursdagen wist Gamescom opnieuw records te vestigen. Dat ligt voor de hand, de hobby “gamen” is immers populair over de generaties heen en trekt dus zowel spelers aan die gewoon af en toe even snel hun vaardigheden willen demonstreren op de console in de voetbalsimulator voor de voetbaltraining, als spelers die grote delen van hun Bestedingen de dag voor de virtuele machines doorbrengen.

Het aanbod van Gamescom is ongelooflijk gevarieerd. De nadruk ligt natuurlijk op de grote releases van de grootste videogameproducenten. Er worden nieuwe games geïntroduceerd, interessante varianten gepubliceerd en er wordt reclame gemaakt voor een enorm programma. Dat alleen al is een enorme show die veel fans aantrekt. Uren in de rij staan voor een paar minuten speeltijd is voor de meeste bezoekers geen probleem en ze accepteren het graag.

Maar er is ook veel te zien eromheen. Van het entertainmentprogramma in de vorm van grote e-sportpodia, amateurtoernooien voor bezoekers tot bekende persoonlijkheden die hordes fans trekken, Gamescom is een enorme publiekstrekker.

ER WAS VEEL AANBOD, VAN GROTE MERKEN TOT INDIEPRODUCTIES.

Wat Gamescom ook onderscheidt, is de mix van beschikbare stands. Van racesimulators tot rollenspellen en shooters, alles was ook dit jaar weer vertegenwoordigd. Het is al vaak gebleken dat zowel de giganten van de industrie als de indie-producties er niet voor terugdeinzen om veel geld uit te geven om fans een aantrekkelijke game-ervaring te bieden.

Van krachtige computers en consoles om de alfa- en bètaversies uit te testen tot de talloze giveaways, er was niets meer dat fans en gamefanaten hadden kunnen verwachten. Dit geldt zowel voor de promotiegeschenken die direct in de nieuwe spelopstelling zijn geïmplementeerd als voor wat er onderweg naar huis misschien al in een van de vuilnisbakken van Keulen is beland.

BASISINNOVATIE MET FLATCUBES OP GAMESCOM 2019: ER WAS OOK VEEL TE ZIEN VOOR FANS VAN BEURSBOUW

Gamescom is elk jaar bijzonder aantrekkelijk op het gebied van beursbouw, want er is hier veel te zien. Ook hier werd zelden bezuinigd, de industrie staat er immers om bekend grote en indrukwekkende gebouwen neer te zetten om via grote schermen en figuren van de gamehelden indrukken over te brengen op zoveel mogelijk kijkers. Wat vooral indrukwekkend is, is hoe goed het eigen thema jaar na jaar in de stand wordt doorgevoerd, terwijl er tegelijkertijd reclame voor wordt gemaakt.

De details zijn bedoeld om gamers een goede ervaring te geven en dat is precies waar onze platte kubussen verschenen . Deze bieden verschillende voordelen, want ze dienen ook als reclameplatform, terwijl de stoel ook kan worden gebruikt. Bovendien kun je er, zelfs als het erg druk is, van alle kanten op zitten – door de lage hoogte kunnen andere bezoekers nog steeds over de zittende persoon heen kijken, zodat het de gewenste indrukken blijft overbrengen op zoveel mogelijk bezoekers. En last but not least: een beetje zitcomfort is altijd welkom bij beursbezoekers, ideaal om zo lang mogelijk op de stand te staan en een ideale reclameboodschap.

OOK VERSCHENEN OP SOCIALE MEDIA: ROCKFISH GAMING VERTROUWT OP DE PRAKTISCHE FLAT CUBES

Een pionier op het gebied van games die gebruik heeft gemaakt van de platte kubussen van BAS-Innovation is Rockfish Gaming. De kleine indie gamefabrikant heeft deze slim geïntegreerd in het totale systeem en zo zijn eigen spel Everspace 2 gepresenteerd. De druk lag op het bedrijfslogo. De platte kubussen werden verdeeld over spelstations met vier computers met elk echte stoelen. Vrienden van de gametesters en andere toeschouwers hadden de mogelijkheid om over hun schouders mee te kijken en direct deel te nemen aan het spel.

Natuurlijk werden er ook foto’s van onze Flatcubes op social media geplaatst door de stand daar te introduceren. Het is moeilijk om betere reclame te bedenken die ook dient als een element van beursontwerp!